30.3.11

Duets box

Είναι κάτι πολύ δικό μου, κάτι σαν σκοτεινός ήλιος μέσα μου που με κάνει να λειτουργώ στον αυτόματο και να αντιλαμβάνομαι την ζωή μου ως κάτι το θαυμαστό. Η απόλυτη χαρά του να είσαι ο Εαυτός σου χωρίς περιτροπές και μυθεύματα. Είναι πλευρό βγαλμένο από το πλευρό μου, αναπνοή για την αναπνοή μου, ράγισμα μιας φλέβας αγάπης. Κι ότι ραγίζει δεν κολλά ποτέ στη θέση του. Βρίσκεται πάντα αυτή η γραμμή να σου θυμίζει με την παρουσία της πως υπήρξε μια στιγμή που κάτι την χώρισε στα δύο. Ένας μελωμένος πόνος που με πικροχολιάζει κι αφήνει την γλύκα της αθάνατης ελπίδας να χορεύει στον ουρανίσκο μου.
Όλο αυτό το ξεφωνητό που με κάνει να θέλω να βγάλω τα άντερα μου και να τα οιωνοσκοπίσω προς χάριν των αβέβαιων μελλούμενων. Αυτό το τέρμα της διαδρομής που δεν έχω ιδέα στο που θα με ξεβράσει. Τούτο, το μαγικό τέλος που δεν ξέρεις που μπορεί να σε συναντήσει και τι θα έχεις να του πεις εκείνη τη μεγίστη Ώρα. Ακόμη θυμάμαι τις παλιές μέρες όμως. Τότε που ξεψάχνιζα το ψέμα μου και περιέφερα ασκόπως, το άλλοτε περήφανο τομάρι μου στα πανηγύρια της χαράς. Τις άτακτες φυγές μου, σε σκοτεινά σοκάκια γεμάτα από καπνισμένες φωνές ενώ υγρά τσιγάρα ψυχορραγούσαν σε ορφανά τασάκια μιας παρφουμαρισμένης επικοινωνίας. Ακούγονται ακόμη στα αυτιά μου χάχανα καθώς βγάζω την γλώσσα και γλύφω με λαιμαργία τον αλμυρό ιδρώτα που έχει ποτίσει του τοίχους των σπλάχνων μου.
Με περιμένω στο τέλος του δρόμου και μου βάζω τρικλοποδιές και έπειτα γελάω με τον ξεπεσμό μου. Είμαι πάντα εκεί, πάντα όρθιος μετά από κάθε αστεία μου τούμπα. Κι ας με σαμποτάρω πολλές φορές στα παιχνίδια του μυαλού και της καρδιάς. Σε μια πινέζα του χάρτη, ξέρω πως κάπου εκεί είσαι και με περιμένεις να σε ανακαλύψω. Λυγάς από ηδονή όταν πατώ την ήπειρο σου και αργά ή γρήγορα κάπου, κάπως, κάποτε θα είσαι εσύ για μένα ότι είμαι εγώ για σένα. Γη και πατρίδα που θα μας κάνει να πετάξουμε τις ταυτότητες μας και θα αναιρέσουμε διαπαντός τα σύνορα του έρωτα.
Σαλπάρω με την κάρτα του Τρελού στην τσέπη και η μεγάλη βόλτα θα με πάει στα πέρα μέρη μιας ανόητης ζωής. Σε ένα δρόμο με Καρδιά. Ανεβαίνω στο ρετιρέ της σκέψης και μένω για λίγο εκεί ψηλά χαζεύοντας την βραδινή ζωή της πόλης που πάλλεται από ανείπωτα αμαρτήματα και βάσανα ώσπου να έρθει η στιγμή που θα μου γεννηθεί η ανίκητη επιθυμία να βουτήξω μέσα στη θάλασσα του πλήθους και να μπερδέψω την ιστορία μου με τα γνωμικά των αγνώστων.
Έτσι δένει το ατσάλι.
Έτσι πυρώνει η καρδιά.
Οι λεύτεροι καιροί είναι που παθιάζουν.
Οι άνυδρες ζωές είναι που πανιάζουν.

Δεν τρώγομαι με τίποτα.

22.3.11

Ο Παπαλάνγκι


Ο φύλαρχος Τουιάβιι, από το νησί Τιαβέα-Σαμόα, αφηγείται στον λαό του τις εμπειρίες του, με τον λευκό "πολιτισμένο" άνθρωπο και την σχέση του με τον χρόνο, μετά από ένα ταξίδι του στην Ευρώπη στις αρχές του 20ου αιώνα.

Η καταγραφή έγινε από ένα ιεραπόστολο.
Ως Παπαλάνγκι αναφέρεται ο λευκός, ο ξένος, ο Ευρωπαίος, ο σύγχρονος άνθρωπος.



“...Ο Παπαλάνγκι αγαπάει πολύ το στρογγυλό μέταλλο και το βαρύ χαρτί, όμως αγαπάει και αυτό που δεν πιάνεται και που όμως υπάρχει - το χρόνο.

Κάνει πολύ φασαρία και λέει πολλές ανοησίες γι ' αυτόν. Παρόλο που ο χρόνος ποτέ δεν είναι περισσότερος απ' όσο χωράει στο διάστημα μεταξύ ανατολής και δύσης του ήλιου, για τον Παπαλάνγκι ποτέ δεν είναι αρκετός.

Ο Παπαλάνγκι είναι μόνιμα δυσαρεστημένος με το χρόνο του και κατηγορεί το μεγάλο Πνεύμα που δεν του έχει δώσει περισσότερο. Βλαστημάει μάλιστα το θεό και τη μεγάλη του σοφία, χωρίζοντας και κατα- κομματιάζοντας κάθε νέα μέρα σύμφωνα μ' ένα ορισμένο σχέδιο. Τον κατακόβει ακριβώς όπως όταν κόβουμε εμείς μ' ένα μεγάλο σουγιά σταυρωτά μια μαλακιά καρύδα. Όλα τα κομμάτια έχουν τ' όνομά τους: δευτερόλεπτο, λεπτό, ώρα. Το δευτερόλεπτο είναι μικρότερο από το λεπτό κι αυτό μικρότερο από την ώρα' όλα μαζί κάνουν την ώρα και θα πρέπει κανείς να έχει εξήντα λεπτά και πολύ περισσότερα ακόμη δευτερόλεπτα για να έχει τόσα όσα και μια ώρα.

Αυτό είναι μια μπερδεμένη υπόθεση, που ποτέ δεν καλοκατάλαβα, γιατί μ' αηδιάζει να ξοδεύω περισσότερες σκέψεις απ' όσες είναι απαραίτητες για τέτοια αηδιαστικά πράγματα. Ο Παπαλάνγκι όμως τάχει κάνει επιστήμη. Οι άντρες, οι γυναίκες και ακόμη και τα παιδιά, που μόλις μπορούν και στέκονται όρθια, φοράν στο πανί τους, δεμένη με χοντρή μετάλλινη αλυσίδα και κρεμασμένη στο λαιμό ή δεμένη με ένα λουρί στον καρπό του χεριού, μια μικρή, επίπεδη στρογγυλή μηχανή, απ' όπου μπορούν να διαβάζουν το χρόνο.

Αυτό το διάβασμα δεν είναι εύκολο. Κάνουν εξάσκηση με τα παιδιά, κρατώντας τη μηχανή στ' αυτί τους, ώστε να τους γεννηθεί η επιθυμία να μάθουν να διαβάζουν το χρόνο. Μια τέτοια μηχανή, που μπορεί κανείς εύκολα να τη σηκώσει πάνω σε δύο δάχτυλα, είναι μέσα στην κοιλιά της όμοια με τις μηχανές στην κοιλιά των μεγάλων πλοίων, που όλοι σας γνωρίζετε. Υπάρχουν όμως και μεγάλες και βαριές χρονομηχανές. Αυτές βρίσκονται στο εσωτερικό της καλύβας ή κρέμονται στην πιο ψηλή κορφή του σπιτιού για να φαίνονται από πολύ μακριά. Όταν έχει περάσει ένα μέρος του χρόνου, αυτό το δείχνουν κάτι μικρά δάχτυλα στην εξωτερική πλευρά της μηχανής, ενώ ταυτόχρονα αυτή κράζει ένα πνεύμα και χτυπάει πάνω στο σίδερο μέσα στην καρδιά της. Ένα τρομερό βουητό και σαματάς ακούγεται σε μια ευρωπαϊκή πόλη όταν ένα μέρος του χρόνου έχει περάσει.
Όταν ο Παπαλάνγκι ακούει αυτόν το χρονοθόρυβο, παραπονιέται:
«Κρίμα, που πέρασε πάλι μια ώρα» .

Συνήθως παίρνει και θλιμμένο ύφος σαν κάποιον άνθρωπο που κουβαλάει μέσα του μεγάλη δυστυχία παρ' όλο που την ίδια στιγμή αρχίζει μια εντελώς φρέσκια ώρα.
Αυτό ποτέ δεν το κατάλαβα, σκέφτομαι μόνο ότι θα είναι μια βαριά αρρώστια.

«Ο χρόνος μ' αποφεύγει!»

«Ο χρόνος τρέχει σαν το άλογο!»

«Δώσε μου λίγο χρόνο»

Έτσι παραπονιέται ο λευκός άνθρωπος.

Εγώ λέω ότι αυτό θα είναι ένα είδος αρρώστιας, γιατί όταν ο λευκός έχει διάθεση να κάνει κάτι, όταν η καρδιά του λαχταράει ας πούμε να βγει στον ήλιο ή να κάνει βόλτα με το κανό στο ποτάμι ή να κάνει έρωτα με το κορίτσι του, τότε συνήθως καταστρέφει το κέφι του, επιμένοντας να σκέφτεται:
Εμένα δεν μούλαχε χρόνος για να 'μαι χαρούμενος.
Ο χρόνος υπάρχει, αυτός όμως δεν τον βλέπει, όση καλή διάθεση κι αν έχει. Αναφέρει χιλιάδες πράγματα, που του παίρνουν το χρόνο, κάθεται γκρινιάζοντας και παραπονούμενος πάνω σε μια δουλειά, για την οποία δεν έχει όρεξη, η οποία δεν τον ευχαριστεί, την οποία κανένας δεν τον αναγκάζει να την κάνει εκτός από τον ίδιο του τον εαυτό.

Αν όμως ξαφνικά αντιληφθεί ότι έχει χρόνο, ότι κι όμως ο χρόνος υπάρχει, ή αν του δώσει κάποιος άλλος χρόνο - οι Παπαλάνγκι δίνουν συχνά ο ένας στον άλλο χρόνο, τίποτα μάλιστα δεν εκτιμάται περισσότερο από αυτήν την πράξη - τότε του λείπει πάλι η διάθεση ή είναι κουρασμένος από τη δουλειά και χωρίς κέφι. Και πάντα αναβάλλει για αύριο αυτό για το οποίο σήμερα δεν έχει χρόνο.

Υπάρχουν Παπαλάνγκι που ισχυρίζονται ότι ποτέ δεν έχουν χρόνο. Τριγυρνούν ζαβλακωμένοι εδώ κι εκεί σαν να τους έχει καβαλήσει ο Αιτού και όπου και να πάνε κάνουν σαν να τους βρήκε καταστροφή και όλεθρος, επειδή έχασαν το χρόνο τους. Αυτή η μανία είναι μια φριχτή κατάσταση, μια αρρώστια, που κανένας γιατρός δεν μπορεί να γιατρέψει, που μεταδίδεται σε πολλούς ανθρώπους και τούς εξαθλιώνει.

Επειδή ο κάθε Παπαλάνγκι διακατέχεται από το φόβο για το χρόνο του, ξέρει πάντα με μεγάλη ακρίβεια, και όχι μόνο κάθε άντρας, αλλά και κάθε γυναίκα και κάθε μικρό παιδί, πόσες ανατολές της σελήνης και του ήλιου έχουν περάσει από τότε που πρωταντίκρυσε το μεγάλο φως. Αυτό μάλιστα παίζει ένα τόσο μεγάλο ρόλο, ώστε να γιορτάζεται με λουλούδια και με μεγάλα φαγοπότια κάθε φορά που έχει περάσει ένα ορισμένο, ίσο με τ' άλλα, χρονικό διάστημα.

Πόσο συχνά ένιωσα ότι ντρέπονταν για μένα, επειδή όταν με ρωτούσαν πόσων χρονών είμαι, εγώ γελούσα και δεν ήξερα ν' απαντήσω.
«Μα πρέπει να ξέρεις πόσων χρονών είσαι.»

Εγώ σώπαινα και σκεφτόμουν: Είναι καλύτερα να μην το ξέρω.

Πόσων χρονών, σημαίνει πόσα φεγγάρια έχει ζήσει κανείς. Αυτό το μέτρημα και το ψάξιμο είναι γεμάτο κινδύνους, γιατί έτσι οι άνθρωποι μάθανε πόσα φεγγάρια διαρκεί συνήθως η ζωή τους. Ο καθένας λοιπόν προσέχει τώρα πάρα πολύ, κι όταν έχουν περάσει πολλά φεγγάρια, λέει:

«Τώρα πρέπει όπου να 'ναι να πεθάνω».

Έτσι δεν νιώθει πια καμιά χαρά και πεθαίνει πραγματικά σύντομα.
Στην Ευρώπη λίγοι μόνο άνθρωποι υπάρχουν που πραγματικά έχουν χρόνο. Ίσως και κανένας.

Γι ' αυτό και οι περισσότεροι περνάν τροχάδην τη ζωή τους σαν μια πεταγμένη πέτρα.

Όλοι σχεδόν, όταν περπατούν κοιτάζουν στο χώμα και τινάζουν τα χέρια τους προς τα εμπρός για να προχωρήσουν όσο γίνεται γρηγορότερα. Αν τους σταματήσει κανείς, λένε δυσαρεστημένοι:

«Τι θέλεις και μ' ενοχλείς; δεν έχω χρόνο, κοίτα πως θα εκμεταλλευτείς κι εσύ τον δικό σου».
Συμπεριφέρονται στ' αλήθεια, σαν να νομίζουν ότι ένας άνθρωπος που βαδίζει γρήγορα είναι πιο αξιόλογος και πιο γενναίος από αυτόν που βαδίζει αργά.

Έχω δει έναν άντρα που το κεφάλι του κόντευε να σπάσει, που στριφογύριζε τα μάτια του κι άνοιγε το στόμα του σαν ψάρι που πεθαίνει, που είχε γίνει κοκκινοπράσινος και χτυπιόταν με χέρια και με πόδια, μόνο και μόνο επειδή ο υπηρέτης του ήρθε μιαν ανάσα αργότερα απ' ότι είχε υποσχεθεί. Η ανάσα ήταν γι 'αυτόν μεγάλη απώλεια, που δεν σήκωνε συγγνώμη. Ο υπηρέτης εξαναγκάστηκε να φύγει από την καλύβα του, ο Παπαλάνγκι τον έδιωχνε, φωνάζοντας:

« Αρκετό χρόνο μού 'χεις κλέψει. Ένας άνθρωπος που δεν σέβεται το χρόνο, δεν αξίζει τίποτα».

Μόνο μια και μοναδική φορά συνάντησα κάποιον άνθρωπο που είχε πολύ χρόνο, που δεν παραπονιόταν ποτέ ότι του λείπει. Αυτός όμως ήταν φτωχός, βρώμικος και περιφρονημένος. Οι άνθρωποι απόφευγαν να περάσουν από δίπλα του και κανένας δεν τον πρόσεχε. Εγώ δεν καταλάβαινα αυτή τη συμπεριφορά, γιατί το βάδισμά του ήταν χωρίς βιασύνη και τα μάτια του είχαν ένα ήρεμο, φιλικό χαμόγελο. Όταν τον ρώτησα, το πρόσωπο του συσπάστηκε και είπε θλιμμένα:

«Ποτέ δεν ήξερα να εκμεταλλευτώ το χρόνο μου, γι' αυτό και είμαι ένας φτωχός, περιφρονημένος φουκαράς».

Ο άνθρωπος αυτός είχε χρόνο, κι αυτός όμως δεν ήταν ευτυχισμένος.

Ο Παπαλάνγκι ξοδεύει όλη του τη δύναμη και στρέφει όλες του τις σκέψεις στο πως θα μπορέσει να κάνει το χρόνο όσο το δυνατό πιο ταχύ. Χρησιμοποιεί το νερό και τη φωτιά, τη θύελλα και τις αστραπές του ουρανού για να σταματήσει το χρόνο. Βάζει σιδερένιους τροχούς κάτω από τα πόδια του και δίνει στα λόγια του φτερά για να 'χει περισσότερο χρόνο.

Και προς τι όλος αυτός ο κόπος; Τι κάνει ο Παπαλάνγκι με το χρόνο του;
Ποτέ δεν μπόρεσα να τ' ανακαλύψω, παρ' όλο που αυτός λέει πάντα πολλά λόγια και κάνει μεγάλες χειρονομίες σαν να τον έχει καλέσει το μεγάλο Πνεύμα σε Φόνο.

Πιστεύω ότι ο χρόνος ξεγλιστρά από τα χέρια του σαν το φίδι στην υγρή παλάμη, ακριβώς επειδή τον κρατά πολύ σφιχτά, δεν τον αφήνει να συνέλθει. Τον κυνηγά πάντα με απλωμένα χέρια, δεν τον αφήνει να ησυχάσει, να ξαπλωθεί στον ήλιο. Θέλει ο χρόνος να 'ναι πάντα κοντά του, τον θέλει να τραγουδά και να μιλά. Ο χρόνος όμως είναι σιωπηλός και ειρηνικός και αγαπά την ησυχία και το άραγμα στο στρώμα. Ο Παπαλάνγκι δεν έχει καταλάβει τι είναι ο χρόνος, δεν τον έχει αντιληφθεί σωστά και γι ' αυτό τον κακοποιεί με τις ωμές του συνήθειες...”

16.3.11

Constant Shallowness Leads to Evil


Κοπιάζουμε να γίνουμε κάτι που δεν είμαστε.
Χαζεύουμε κυριολεκτικά και μεταφορικά στην τηλεόραση και ευελπιστούμε να μοιάσουμε σε αυτό που μας σερβίρεται. Υποσυνείδητα γνωρίζουμε πως αν μιμητίζουμε το πιθηκόμορφο έσοπτρο μας, αργά ή γρήγορα θα καταλήξουμε να συμπεριφερόμαστε ως το τέλειο φερέφωνο των εκάστοτε "τάσεων" που μας σερβίρουν οι βαρόνοι του μάρκετινγκ. Με σπασμωδικές κινήσεις υστερικών φυσιογνωμιών, ρίχνουμε αλάτι στις ανοιχτές πληγές μας και λύσσα ξεσπά μέσα μας καθώς προσπαθούμε να ξεδιψάσουμε το ανικανοποίητο που διαφεντεύει σε κάθε βήμα της καθημερινότητας την προσωπικότητα μας.
Δεν αναλώνουμε, αναλωνόμαστε.
Δεν καταναλώνουμε, καταναλωνόμαστε.
Μια λεπτή γραμμή χωρίζει την έννοια της βολής και της υπερβολής.
Μια αυτοκρατορία που δεν αφουγκράζεται τον εαυτό της εφαρμόζει τους κανόνες της ακμής και της παρακμής δίχως το παραμικρό μέτρο. Κι εμείς ακολουθούμε. Έτοιμοι να υπερασπιστούμε με νύχια και με δόντια τα εφήμερα κεκτημένα μιας αφόρητης ζωής. Κι ας ποζάρουμε με πλατύ χαμόγελο έτοιμοι για την ύστατη φωτογραφία στο χείλος της καταστροφής, κι ας γνωρίζουμε πως δεν μας ανήκει τίποτα.
Κι εσύ, υπέρμαχος μιας γκλαμουράτης περσόνας ψάχνεις στα συρτάρια σου πια μάσκα θα πάρεις μαζί σου στα εφήμερα πανηγύρια.
Την ίδια στιγμή ο ουρανός συνεχίζει να παραμένει ερμητικά κλειστός στο διάβα σου, ο ήλιος αρνείται πεισματικά να σε λούσει με τις αχτίδες του και η σελήνη σε κρατά φυλακισμένο στη σκιά της παλιανθρωπιάς.

Να μου το θυμηθείς, στο τέλος των Ημερών, κανείς δεν θα υμνεί εμάς και τα καμώματα μας.

*Man is the animal*

13.3.11

ο Θεός των μικρών πραγμάτων

God in small things

"Λατρεύω τον Θεό των μικρών πραγμάτων,
είναι πανταχού παρόν και τα πάντα πληρών"

12.3.11

Ego psalm


Από μικρή είχε μάθει να ζει με το Εγώ της. Όλες τις στιγμές της ημέρας και της νύχτας το κουβαλούσε μαζί της. Ποτέ δεν θα την πετύχαινες μόνη. Είχε ταυτιστεί τόσο πολύ με το επίκτητο Εγώ που όσο μεγάλωνε, ένιωθε πως δεν θα μπορούσε να ζήσει χωρίς αυτό. Κάποιου είδους άρρωστη ταύτιση έπαιζε μέσα της. Καθώς τα χρόνια περνούσαν, κι ενώ μεγάλωναν και οι δυο τους, το Εγώ της είχε αρχίσει να την συμβουλεύει κιόλας σε πράγματα που αφορούσαν ακόμα και τις πιο προσωπικές της επιλογές και βιώματα. Κι όταν στο τέλος της ημέρας έπεφτε στο κρεβάτι της για ύπνο και πριν αρχίσει να μετρά προβατάκια που θα την οδηγούσαν πέρα από το μαντρί αυτού του κόσμου, το Εγώ της ψιθύριζε στο αυτί ακατάπαυστα.
"Επεδίωκε την μοναξιά ώστε να ξεφύγεις από την υποταγή"*, και εκείνη αναλογιζόταν αν και σήμερα είχε καταφέρει να έχει τον απόλυτο έλεγχο κατά την διάρκεια της ημέρας. Το είχε καταφέρει. Αλίμονο αν ξέφευγε από τις συνιστώσες που είχε χαράξει το Εγώ της. Η επιβράβευση δεν θα αργούσε να την συνοδέψει ως τις πύλες του Μορφέα.
"Πάλι νικήτρια βγήκες και σήμερα. Καμία αδυναμία σου δεν μπορεί να σε κάμψει", της έλεγε η φωνή και ο ήλιος την έβρισκε το επόμενο πρωί να σηκώνεται από το κρεβάτι με τον αέρα μιας αόριστης κατάκτησης.
Όταν μετά από καιρό, άφησε κάποιον άλλον άνθρωπο να μπει στην ζωή της του έκανε εξήγηση. "Ξέρεις, τα βράδια δεν είμαι ακριβώς μόνη μου. Κοιμάμαι πάντα με το Εγώ μου κι ανάμεσα μας δεν θα αφήσω κανέναν να μπει. Στο λέω εξαρχής ώστε να αποφύγουμε τις παρεξηγήσεις μεταξύ μας", το αγόρι την κοιτούσε με απορία και δεν ήξερε αν πρέπει να κλάψει ή να γελάσει.
Για μια στιγμή τα μάτια τους συναντήθηκαν και ύστερα της αποκρίθηκε με ήρεμη φωνή, "Να είσαι καλά που με ενημέρωσες, μα πρέπει να σου πω κι εγώ κάτι. Ούτε και για μένα θα είναι καλό η γνώμη μου να είναι απέναντι σε δύο. Δύσκολη θα είναι η συνεννόηση μεταξύ μας. Κι αν ήταν και μπορούσα να διαλέξω τότε σίγουρα θα επέλεγα εσένα και όχι το Εγώ σου. Κι αν πάλι αγαπούσα, εσένα θα κοιτούσα. Κι αν μου έμελλε κάτι από σένα να μισήσω, αυτό θα ήταν το Εγώ σου. Διότι μέσα στην καρδιά του Όντος δεν υπάρχει χώρος και για τα δυο"


*http://the-law-of-4l.blogspot.com/2008/07/ego.html

Vivere Pericolosamente


Να αγαπάς επικίνδυνα.
Να επιλέγεις επικίνδυνα.
Να σκέφτεσαι επικίνδυνα.
Να νιώθεις επικίνδυνα.
Να βιώνεις επικίνδυνα.
Να ζεις επικίνδυνα.

Κι όλα αυτά χαίρουν ιδιαίτερης επικινδυνότητας όταν συμβαίνουν σε ένα πλαίσιο χωροχρόνου που αποκαρδιώνει οτιδήποτε άπτεται του αυθεντικού και του αυθόρμητου.*

11.3.11

"Zoetrope" Movie trailer (1999)


Απ'τα Άγραφα



Θα έχεις περπατήσει ολόκληρη την Αλφάβητο ανάποδα και θα ξαποστάσεις όταν έρθει η στιγμή που από το "Ω" θα έχεις κωλοκαθίσει στο "Α". Άπειρα βιβλία θα έχεις λαίμαργα ρουφήξει και εξαρχής θα ξεσκονίσεις όλα τα βοηθήματα της γραμματικής. Κι όσο ψάχνεις τόσο θα αναρωτιέσαι για το τι μέρος του λόγου είμαι. Εκείνες οι ώρες που παλιότερα σε γέμιζαν με περίσσια αδημονία για το που ταξιδεύω με το μυαλό και την καρδιά μου θα έχουν περάσει ανεπιστρεπτί και η μέρα που κάποτε διάβαζες τα γραπτά μου και σε ταλάνιζαν ως το μεδούλι τώρα θα σου φαίνονται τα απομεινάρια μιας άλλης ένδοξης μα λησμονημένης εποχής. Θα'ναι κείνη η αποφράδα μέρα που αφού θα έχεις γλύψει καλά καλά και το τελευταίο κοκαλάκι έμπνευσης μου, μην μπορώντας να χωνέψεις την αλήθεια μου, αναγουλιασμένη θα με ξεράσεις στο πάτωμα.
Και δυο μας ξέρουμε καλά πως τα γραπτά μένουν ανέπαφα στα κιτάπια του χρόνου, κι ενώ χαρακώνουν ανεξίτηλες φλέβες πάνω στο σώμα μας, αναζητούν αργά και βασανιστικά την μακροβιότερη διαδρομή προς την καρδιά. Κι ας είμαι εγώ αυτός που γνωρίζει τι ήταν αυτό που σε τράβηξε εξαρχής κοντά στην φωτιά και τι ήταν αυτό που στην συνέχεια σε έκανε να θες να την σβήσεις.
Δεν σε αφορούν όμως εσένα τέτοιοι επικήδειοι αγαπητέ μου αναγνώστη. Αυτό έχει να κάνει με την δική μου ματαιοδοξία και με τα "κενά" πτήσης της εκάστοτε πνευματικής απογείωσης που βιώνω. Αυτό που σε αφορά εσένα γνωστέ μου άγνωστε αναγνώστη είναι η ανοιχτή πρόσκληση σου σε καννιβαλιστικά φαγοπότια δίχως αρχή και τέλος. Να ικανοποιήσεις αυτή σου την ακόρεστη πείνα για όλα όσα από μέσα σιγά σιγά τρώνε τα σωθικά σου. Ο ανθρώπινος νους απέναντι στο ολότελα φρέσκο και στο αμιγώς άγνωστο επιδεικνύει μια πρωτοφανής άπληστη διάθεση που μου δημιουργούν αλλεπάλληλες νυχτερινές ονειρώξεις πάνω στα χαρτιά μου. Ίσως έχει να κάνει με την καθημερινότητα αλλά και με το πλαίσιο μέσα στο χώρο και το χρόνο που εμείς θέλουμε να καταλαμβάνουμε. Μπορεί και να μη είναι τίποτα από όλα αυτά που σου τσαμπουνώ και απλά μέσα σου να θεωρείς πως ότι σκοτώνεις είναι δικό σου για πάντα.
Όπως και να έχει είναι δικό σας το τραπέζι και χάρισμα σας τα σερβίτσια μα όσο και να φάτε όρνια, το πτώμα μου, ανήκει σε όλους και τέτοιο χαμό δεν τον χάνω με τίποτα.
Όσοι περισσότεροι τόσο το καλύτερο.
Όσο περισσότερα θα είναι τα κούφια λόγια τόσο πιο πολλά θα είναι τα γραπτά λάφυρα μου.

10.3.11

Σταυροδρόμι

Η κοινωνία με απατά συστηματικά κι εγώ πιστός κερατάς ανασκαλεύω στο μυαλό μου το τι μπορεί να έφταιξε. Γιατί ήμουν τόσο λάθος. Τι πήγε στραβά στο ίσιωμα του κόσμου. Περπατώ στην πόλη όταν ο λύκος δεν είναι εδώ και αφουγκράζομαι από τις γκρίζες χαραμάδες των σπιτιών μια ιστορία που ποτέ δεν θα ειπωθεί στα μαγαζιά ή στις μπουάτ των κολλαρισμένων αυτοχθόνων. Δεν ελλοχεύουν τα λεγόμενα μου κάποιο είδος μισανθρωπισμού αγαπητή μου. Είναι μια πίκρα που μου τρώει τα κόκαλα και ίσως είναι αυτή η αθέμιτη απομόνωση που με κάνει να νιώθω τόσο απόμακρος από την ίδια μου την ανάσα.
Το ξέρω, θα επιθυμούσες να ντυθώ Καλοκαίρι για να με έχεις Ήλιο και Φως μα κάτι τέτοιο θα ακύρωνε και τις 4 εποχές μου. Θέλω να μπορώ να γίνομαι ένα με την φύση και όχι απλά να είμαι κάποιο μούλικο κομμάτι της το οποίο θα αλυχτά για αναγνώριση στα μάτια ενός ολότελα ξένου σπλάχνου. Σε αντιδιαστολή με αυτό επιζητώ τρυφερότητα. Μια ζεστή αγκαλιά που θα αναζωπυρώνει το Είναι μου σε βαθμό εσωτερικής απόλυτης ζέσης με αυτό που λέγεται Αγάπη.
Και πάλι σε τρία μέρη θα χρειαστεί να με σπάσω. Το ένα θα το αφήσω στο "Χθες", το άλλο θα το προσπεράσω στο "Σήμερα" και το τελευταίο μου κομμάτι θα το αφιερώσω στο "Αύριο". Στέκομαι σε κείνο το τόσο αλλόκοτο και μετέωρο σημείο που δεν θα το βρεις σε κανένα χάρτη της οικουμένης. Λίγο πιο πάνω από τη γη θα με έβαζα και λίγο πιο κάτω από τον ουρανό θα με σκέπαζα. Είναι εκείνο το τρελό συναπάντημα δρόμων που σε κάνει να είσαι για μια στιγμή το κέντρο στο κοσμικό σταυροδρόμι. Οι αλληγορίες και οι συμβολισμοί καβαλούν την πλάτη των τεσσάρων μονοπατιών του πεπρωμένου, καθώς με διαπερνούν και με προσπερνούν ακατάπαυστα, κι εγώ πότε νομίζω πως όλα καταλήγουν σε μένα και πότε νιώθω την σιγουριά πως όλα ξεκινάν από εμένα. Υπό το νεύμα των φωτεινών σηματοδοτών, οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις περιμένουν την σειρά τους στο μποτιλιάρισμα των σκέψεων και εγώ σαν τον πεζό προσπαθώ να περάσω την διάβαση των υποσχέσεων.
Ακόμη μπορώ να κοιτάζω χαμηλά και να δακρύζω, ακόμη μπορώ να σηκώνω το κεφάλι ψηλά και να ψάχνω ουρανό στις γωνιές του πλανήτη.
Νομίζω πως ήρθε η ώρα να πάρω τον Τέταρτο Δρόμο...δεν μπορεί παρά να γράφει το άρρητο όνομα μου. Κι αν όχι, θα πρέπει εγώ να ονομάσω το άγνωστο διάβα της ζωής & του θανάτου.

9.3.11

Snow



"Μην περιμένεις να χιονίσει για να δεις άσπρη μέρα"
-Κινέζικη Παροιμία-

6.3.11

Estrella


Για λίγες μέρες.
Ταξίδεψε η ανάσα μου σε ξένα σοκκάκια.
Για μερικές ώρες.
Το έσκασα μαζί της στα αστέρια.
Για μια στιγμή.
Είδα μέσα από το μάτι του Θεού, εμένα.

Dead Can Dance - The Ubiquitous Mr. Lovegrove



I thought that you knew it all
Well you've seen it ten times before.
I thought that you had it down
With both your feet on the ground.
I love slow ... slow but deep.
Feigned affections wash over me.
Dream on my dear
And renounce temporal obligations.
Dream on my dear
It's a sleep from which you may not awaken.
You build me up then you knock me down.
You play the fool while I play the clown.
We keep time to the beat of an old slave drum.
You raise my hopes then you raise the odds
You tell me that I dream too much
Now I'm serving time in disillusionment.
I don't believe you anymore ... I don't believe you.
I thought that I knew it all
I'd seen all the signs before.
I thought that you were the one
In darkness my heart was won.
You build me up then you knock me down.
You play the fool while I play the clown.
We keep time to the beat of an old slave drum.
You raise my hopes then you raise the odds
You tell me that I dream too much
Now I'm serving time in a domestic graveyard.
I don't believe you anymore ... I don't believe you.
Never let it be said I was untrue
I never found a home inside of you.
Never let it be said I was untrue
I gave you all my time.